Wzmocnienie naszego układu odpornościowego

Posted by

Jeżeli często zdarza Ci się chorować, jesteś podatny na wirusy i bakterie, a także nieustannie męczy nas katar to znak, że mamy poważny problem z układem odpornościowym. Odpowiednio wzmocniony układ immunologiczny bez trudu stawi czoła wszystkim zarazkom, a także zapewni nam pewną, a przede wszystkim naturalną ochronę. Zanim powiemy o skutecznych metodach wzmocnienia organizmu, warto przez chwilę zastanowić się, co to tak właściwie jest odporność.

Odporność to swojego rodzaju bariera ochronna naszego organizmu, która aktywuje się przy ataku wirusów, bakterii, grzybów etc. Jeżeli jest zbyt słaba, zarazki szybko wnikają w głąb ustroju, mnożą się efektem, czego są liczne choroby, a także katar, ból głowy, gorączka, a nawet bezsenność. To właśnie jesienią oraz zimą nasz organizm w największym stopniu narażony jest na atak mikroorganizmów chorobotwórczych. Jest to zależne od wielu czynników, w tym również od zmniejszonej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, braku słońca, stresu. Oczywiście istnieje kilka sprawdzonych metod, które pozwolą nam zachować maksymalną odporność na długie i chłodne dni.

Po pierwsze: najważniejszy jest sen. Lekiem na całe zło, a przynajmniej na wiele chorób jest zdrowy, przynajmniej ośmiogodzinny sen. Wypoczęty organizm dużo łatwiej radzi sobie z atakiem wirusów oraz bakterii. Ważnym aspektem jest również posiłek zaraz po wstaniu. Naukowcy dowodzą, że śniadanie trzeba zjeść najpóźniej godzinę po wstaniu z łózka. Regularne odżywianie sprzyja namnażaniu się komórek układu odpornościowego.

Dieta jest ważnym akcentem w przypadku dbania o układ odpornościowy. W naszym codziennym menu nie może oczywiście zabraknąć warzyw i owoców, gdyż to w niech znajduje się najwięcej antyoksydantów. Przeciwutleniacze stanowią skuteczną broń przeciwko wolnym rodnikom, jednocześnie wzmacniając naszą odporność. W naszych posiłkach nie może, zatem zabraknąć papryki, pomidorów szpinaku, brokułów, marchewki, a także porzeczek, truskawek oraz cytrusów. Oczywiście każda poprawa winna być odpowiednio doprawiona. W tym celu nie należy gardzić czosnkiem oraz cebulą – mimo swojego zapachu cechują się właściwościami bakteriobójczymi. Dużo minerałów oraz witamin zawierają także ziarna, orzechy i miód. Zdrowa, zbilansowana dieta świetnie sprawdzi się z minimalnym wysiłkiem fizycznym. Jazda na rowerze czy szybki marsz z reguły nie stanowią dla nas problemu, a w wielu przypadkach mogą znacząco wpłynąć na nasz organizm.

Wzmacnianie odporności langsteiner.eu