Zmień sposób jedzenia, a nie dietę!

Posted by

Zdrowy styl życia w dzisiejszych czasach wiąże się według mediów z dwiema rzeczami: po pierwsze, odpowiednią dietą, a po drugie, właściwą, regularną aktywnością fizyczną. Choć nie można zaprzeczyć, że tak właśnie jest, to jednak zapomina się o bardzo istotnej kwestii, mianowicie odpowiednim sposobie jedzenia. To on w wielu przypadkach odpowiedzialny jest za brak efektów zrzucania kilogramów.Wielu osobom dieta kojarzy się przede wszystkim z radykalną zmianą spożywanych potraw. Niestety, poza przypadkami, gdy jest to wskazane ze względów medycznych, na przykład po przebytym zawale czy poważnych operacjach, zmiana dotychczasowych pokarmów, które przyjmowaliśmy, na zupełnie inne daje skutki bardzo niekorzystne. Tymczasem, zamiast dążyć do rewolucji w jadłospisie czy zupełnych zmian przeprowadzanych w aktywności, dobrze jest też pamiętać o sposobie, w jaki spożywamy posiłki. Jego zmiana często przyniesie pozytywne efekty w naszym samopoczuciu oraz zdrowiu.Mniej, a częściejPodstawową zasadą zdrowej diety jest jedzenie przynajmniej 5 posiłków dziennie. Wydaje się dużo? Nie jest tak – głównym posiłkiem dnia powinno zdecydowanie być zdrowe, pobudzające organizm śniadanie. Następnie powinna pojawić się lekka przekąska, np. w formie owocu, który doda sił do działania w czasie pracy. Obiad powinien zaspokajać głód, ale nie napychać żołądka. Na deser warto spróbować jogurtu albo czegoś lekkiego. Kolacja musi być delikatna i nie powinna zawierać ciężkostrawnych dodatków. Takie jedzenie sprawi, że z czasem organizm będzie domagał się regularnych, ale znacznie mniejszych porcji jedzenia, które jest w stanie bez problemu przetrawić.Przyrządzaj na różne sposobyOgromną wadą niezdrowej diety jest próba przygotowywania wszystkich posiłków w ten sam sposób. Ta pułapka sprawia, że albo wszystko smażymy, albo wszystko gotujemy – i nie dostarczamy do organizmu wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Aby temu zapobiegać, dobrze jest urozmaicać sposoby przyrządzania potraw. Jeśli mamy ochotę na coś smażonego, to oczywiście możemy to zjeść – ale potrawy smażone nie powinny stanowić podstawy naszej diety. Lepiej zdecydować się np. na gotowanie na parze czy grillowanie.Nie jedz bardzo głodny!Zasada bardzo dziwna, bo zazwyczaj to właśnie głód sprawia, że jemy. Tymczasem, jeśli odczuwamy silny głód, powinniśmy najpierw wypić szklankę wody, aby zabić pierwsze pragnienie jedzenia. Następnie posiłek należy spożywać powoli – inaczej nie będziemy w stanie wszystkiego dokładnie pogryźć i nie poczujemy miejsca, w którym powinniśmy przestać jeść.