Jak utrzymać wagę zimą?

Posted by

Zbliża się powoli koniec letnich wyjazdów, górskich wycieczek i spływów kajakowych. Jesienna, chłodna aura nie sprzyja porannemu joggingowi, szybko nastający zmrok również nie nastraja do wieczornych aktywności. Dni są coraz zimniejsze i krótsze, dlatego najchętniej spędzamy wieczory z ciepłym kocem, kubkiem gorącej herbaty i, no właśnie… słodyczami. Jesień i zima sprzyjają przybieraniu na wadze – jak się przed tym bronić?1. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej. Nie musisz przy trzaskającym mrozie ćwiczyć na zewnątrz. Możesz zakupić piłkę do ćwiczeń lub ciężarki i wszystkie ćwiczenia wykonywać w domu. Nawet pół godziny ćwiczeń dziennie będzie mieć dobry wpływ na Twoje ciało. Najlepiej ćwiczyć rano – wtedy przyspieszamy metabolizm i spalamy kalorie w zawrotnym tempie.2. Zrezygnuj z tłustych, „rozgrzewających” potraw. Bigos, fasolka po bretońsku i gołąbki na pewno pomagają rozgrzać się w zimowe wieczory, ale są też ciężkostrawne i tłuste. Najlepiej nie rezygnować ze spożywania sałatek, świeżych warzyw i owoców oraz zdrowych przekąsek. Od czasu do czasu oczywiście można pozwolić sobie na coś słodkiego, ale z umiarem.3. Zwracaj uwagę nie tylko na rodzaj i jakość, ale też na wagę spożywanych posiłków – nie objadaj się przesadnie. Lepiej spożywać mniejsze porcje częściej, niż rzucać się na jedzenie dwa razy dziennie zaspokajając ogromny głód. Wymaga to oczywiście systematyczności, ale jest do zrobienia – organizm szybko przyzwyczai się do nowego sposobu odżywiania.Jeśli szukasz odpowiedniego dietetyka w Warszawie to sprawdź http://halsa.pl